San Marco предлага своя цвят на годината 2021 и избира интензивно синьо, с топли и дълбоки тонове.
„Blu Bacino обединява темите за доверие и вяра, необходимостта да върнем чувство на спокойствие в домовете си, онова спокойствие, което често ни липсваше през 2020 г. и което ще ни помогне да се справим предизвикателствата на следващата година са по-спокойни ”, казва Роберта Веки, международен маркетинг директор на San Marco Group..
В психологията на синьото се свързва с морето и небето, въздуха и вятъра. Стабилност, хармония, мир, спокойствие и доверие са само част от чувствата, които този цвят предизвиква. Съчетан с привкус на зелено, към цвета е добавена концепцията за растеж, плодородие здраве и щедрост. Добавената плътност на топлина придава допълнително земен привкус на цвета.
Изборът на San Marco е вдъхновен от творчеството на Джовани Антонио Канал – Каналето, известен с пейзажите си.
Каналето добавя към картината на своя век широка поглед, цялостна визия и абсолютен контрол върху пространството. Голяма чувствителност към светлината и сенките, които карат повърхностите на венецианските дворци, камбанарии и църкви от осемнадесети век да вибрират.
Каналето определя правилата за изрязването в перспектива, така че светлината да пада върху напуканите повърхности на мазилката или розовите пукнатини в тухлите, създавайки поредица от сугестивни и живописни ефекти.
През 2000 г. Pantone за първи път посочи своя цвят на годината или нюанса, избран от нейните експерти като тенденция през следващата година след задълбочен анализ на тенденциите в различни сектори. Оттогава американският институт, специализиран в класификацията и каталогизирането на цветовете, е дал живот на печелившата традиция, дотолкова, че се е превърнал в истински „авторитет на цветовете“, който на всеки 12 месеца през декември прокламира нюанса, който ще повлияе на различни клонове през следващите 365 дни. , особено тези на модата, графиката и интериорния дизайн.
Процесът на избор на цвят Pantone на годината изисква внимателно обмисляне и анализ на тенденциите. За да стигнат до избора всяка година, експертите по цветовете на Pantone от Pantone Color Institute разресват света, търсейки нови цветови влияния. Това може да включва развлекателната индустрия и филмите в продукция, пътуващи колекции на изкуството и нови художници, мода, всички области на дизайна, популярни дестинации за пътуване, както и нов начин на живот, стил на игра и социално-икономически условия. Влиянието може да произтича и от новите технологии, материали, текстури и ефекти, които оказват влияние върху цвета, съответните платформи за социални медии и дори предстоящите спортни събития, които привличат вниманието в световен мащаб.
„Конкретна и твърда, но същевременно топла и оптимистична, тази комбинация от цветове ни дава усещане за устойчивост и надежда. Трябва да се чувстваме насърчени и облекчени; е нещо от съществено значение за човешкия ум „, коментира Леатрис Айземан, изпълнителен директор на Pantone Color Institute, изборът на Ultimate Grey и Illuminating за 2021 г.